lördag 16 juli 2011

Så... Den här högen av garn och knappar (och färdiga stycken) ska alltså bli liten Frodes födelsedagskofta. Egentligen skulle den varit mer rosa än röd, men jag tycker så mycket om att sticka i Alaska, och det är alltid så mjukt och skönt när det är färdigt. Och det finns ingen bättre nyans än denna. Just nu stickar jag på den andra ärmen och sen har jag luvan kvar.


Det här är en detalj av en present till någon.Som kommer att få den ganska snart. När jag gett bort den kan jag lägga ut hela bilden.
Det är mjukt och tunt. Stickat i Drops Delight.


Sist jag var i garnaffären köpte jag också ett bomullsgarn att sticka trasor av, inspirerad av Maria. Jag valde mörkrött Drops Paris. Det kommer att bli finfina disktrasor!

J.

1 kommentar:

  1. Tröjan kommer att bli jättefin. Du stickar så jämnt!
    Den där hemligheten har du vidareutvecklat, eller förändrat, ser jag. Blir spännande att få se helheten sen.
    Ja visst är det kul med trasor. Vardagslycka!

    M

    SvaraRadera