onsdag 20 juli 2011

Jag köpte ju en KnitPro-rundsticka på Åland, som jag inte var helt nöjd med. Stickspetsarna var för långa och själva kabeln för kort (40 cm). Det finns kortare spetsar, men jag skickade i stället efter det här:


En kabel till, 60 cm. Den är perfekt. Jag köpte dessutom extra ihopsättningsmojänger, att förlänga kabeln med. Då har jag 100 cm rundsticka 3 mm, kan behövas ibland när jag stickar sjalar.
Och så en uppsättning till av de älskade strumpstickorna i ebenholts, 2,5 mm. Den storlek jag tycker det blir allra bäst med när jag stickar sockor eller vantar.

I måndags var A och jag i Uppsala. Förutom lite nödvändigheter (fantastiskt god glass, tyckte A!) var jag förstås inne på yllotyll. Där fick hon syn på en virkad, rosa katt som satt lutad mot kassaapparaten. Den ville hon ha!
Så jag gjorde en sån, den blev klar i natt till kvällsfilmen. Hon blev så glad när hon vaknade och den låg där på kudden.

Mönstret (vilket jag behövde för jag är inte så bra på det där med virkning och amigurumis) finns på hjartekatten.blogspot.com.
Jag fick blodad tand av den där katten för idag har jag också gjort två små virkade möss, som man kan ha i fickan. De är ulliga och mjuka, virkade av Drops Alpacka.



/maria/

1 kommentar:

  1. Jag vill mä ha en sån katt!! På sovrums hyllan breve A´s docka som du gjort och breve min gullegris. Kram Sonenta

    SvaraRadera