fredag 20 januari 2012



Just vad jag ville ha nu. Ett par nya torgvantar (eftersom jag tappat bort min ena svarta och de andra jag har är randiga saknade jag ett par diskreta som bara "finns"). De här är mörkbruna och alldels underbart mjuka Stickade av ullgarn från åländska får, inköpt på julmarknaden i Geta. Det var mycket mjukare än jag trodde.


I samma garn stickade jag mig en ny sjal. Den är inte så stor, utan en som passar att ha liksom hela tiden, sådär som jag tycker om. Den sitter numer runt min hals alla mina vakna timmar och är också den helt ljuvligt mjuk! Kanten är stickad med hål, ett hålvarv runt hela, men det syns inte så jättebra på bilden. Och så har jag satt en kristall i mittensnibben och en pärla i var och en av de andra snibbarna. Som lite extra prydnad.
J.

1 kommentar:

  1. Vad fint det blev alltihop. Jag kan tänka mig att du är jättesnygg!

    SvaraRadera