torsdag 5 januari 2012

Det där med bilder... ibland är det svårt att få in dom. Tydligen. Men jag tänkte ändå skriva och berätta om mina senaste skapelser!
Allra nyast är en ljuvlig trekantssjal i Heavens Hands Schaman, mullbärssilke, köpt i vår nygamla garnaffär här i stan. Som plötsligt har fått ett nytt, mycket roligare sortiment. Jag kanske inte behövde en till sjal, egentligen, men tydligen gjorde jag det ändå. För nu är den klar och jättefin! Rätt glesstickad, med en virkad bård och fransar, i en flytande vacker färgställning av rosa/röda/oranga nyanser.
Och så har jag också gjort lite små små sockor till nya små bebisar som vänner och barns vänner just fått. I alpacka och hemspunnet merino/angoragarn. 
Härnäst väntar faktiskt raggsockor i "fulgarn" dvs sånt där man kan tvätta i maskin. Till stora barn som gillar att stoppa saker i tvättmaskinen, inte tvätta handtvätt. Och så spinner jag så mycket jag hinner. Just nu sitter brunsvart Shetlandsull på spinnrocken, att tvinnas till tvåtrådigt och stickas till... ja vaddå? Vantar kanske? Jag har ännu inte börjat med mitt kära projekt vita vantar med bladmudd, såna som jag såg i somras i en gårdsbutik i Hälsingland. Kanske ska jag börja med dem i kväll?

Jag ska jobba på det där med bilder. Sist jag försökte lyckades jag föra över dem till datorn men sen hittade jag dem inte där... Jag vet att jag är en teknisk idiot.




/maria/


2 kommentarer:

  1. Ja, de där vantarna låter då fina så fina. De tycker jag att du ska sticka! Jag skulle hemskt gärna också vilja se bilderna på de andra sakerna, Så småningom... Särskilt nyfiken är jag på sjalen såklart, som jag bara fått en försmak av.

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag älskar mina rosa raggsockor i fulgarn och förresten så är det din son som stoppar in ALLT i maskinen :) så det är för allas bästa! Världens bästa sockor.

    SvaraRadera