lördag 7 januari 2012

Julklapparna

 




 

En mössa stickad i dubbel brun alpacka, med flätmönster som jag aldrig stickat förut. Det var riktigt kul. Och blev fint! Till min mamma som önskat sig en sån. Finaste Beppen fick vara modell.


Sen en kärleksvante. En sån som man sticker in varsin hand i och så kan man hålla handen även om det är kallt ute! Till barnens kusin och hennes kille.

Och så ett par riktigt varma vantar till familjens storasyster som alltid fryser om händerna på vintern. De här borde hålla henne varm! De är stickade i Drops Eskimå efter ett drops mönster.


Till liten Frode virkade jag en liten katt som han sett i min amigurumibok och önskat sig länge. Den gick snabbt att virka och blev himla söt! (och liten Frode blev glad...)


Längst ner två par sockor till två små kusiner. Stickade i mjukaste alpacka blev de alldeles mjuka och tunna. Blir bra att ha i kängorna i kalla vintern!


Två julklappar fattas. Jag upptäckte just att jag inte tagit kort på de jag stickade färdigt sist. En mössa till storasysters kille och en kärleksvante till  dem två. Bilder kanske kommer så småningom!

Jenny


2 kommentarer:

  1. Fantastiskt att hinna med att sticka så många julklappar. Jag brukar inte komma på att man kanske skulle göra det förrän så där tredje advent och då blir det riktigt bråttom. Min syster fick ett år EN ballerinatoffla. Julen som var fick hennes son strumpor på annandagen.
    I alla fall. Ville bara säga att jag diggar namnet på er/din? blogg och det ska bli roligt att följa er.

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Jag är likadan. Kommer på alldeles för sent att jag ska sticka en massa. Sen sitter jag och stickar hysteriskt de sista veckorna...
    Men än sen om julklappen kommer lite sent, om den är gjord med kärlek!
    Kul att du gillar vår blogg!
    Jenny

    SvaraRadera