tisdag 16 november 2010

Nya garner

köpte jag idag. Insåg att den där fina alpackakoftan till bebis blir väldigt stor till en nyföding (ja det märkte jag väl medan jag stickade men det var ändå så kul att göra den). Så idag var jag på yllotyll... kom hem med två underbara garner, kofta till liten LITEN bebis och en mössa till Daniel. Jag får fota imorgon... jag vill bara säga att det var en ren högtidsstund där i butiken i alla fall. Det var VÄLDIGT svårt att välja! Och så kom jag på flera flera saker till jag vill göra, vantar och en sjal kanske, jag har ju inte så många (hm).
Annars har jag stickat på Daniels nya vantar idag, är nästan klar med den första. Bild kommer imorgon på den också, nu är jag för trött!
Väntar också på nya ebenholtsstickor stl 3, att sätta i den andra vanten bl a. Och sticka sockor med. Jag tycker att 2 1/2:orna gör att mina sockor ofta blir oelastiska, jag stickar nog för hårt och mina hemspunna garner håller ofta samma tjocklek, och den blir bättre med stickor 3. De treor jag har nu är i metall och glider ur och klirrar irriterande när jag stickar, inte kul.
/maria/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar