söndag 21 november 2010

Maratonstickning i kökssoffan

Igår var en dag som gick i stickandets tecken. Eftersom det väntas väldigt nu på en bebis, så kändes det bråttom att få lite varma saker klara.

Det här blev färdigt igår:


En kofta i silke/viskos/bomull, garn från yllotyll och fina pärlemoknappar.
Sockor i alpacka, samma garn som bebiströjan som blev så stor, i förrförra inlägget. Jag har en hel del kvar, det räcker nog till en mössa också.
Och så en mössa i en tråd grått alpackagarn och en tråd annat grått, hemspunnet, tvåtrådigt alpackagarn. Den är väldigt fluffig! Knytbanden stickade jag runda, de är mjuka och breda och blir nog bra att knyta runt den lilla veckiga halsen.
Alltsammans ligger på det grå lammskinnet som de ska få när ungen nån gång kommer ut... sju dagar över tiden idag!

På kvällen såg jag och R på Titanic, den gamla godingen (isberget kom tyvärr i går också!). Då hann jag med den här:

En mössa till D i Noro Silkgarden. Silke, mohair och lammull. Med en hålrand alldeles ovanför resåren. Den sitter bra på honom och han blev glad och tog den genast på sig. Otroligt snabbstickad. Jag köpte två nystan av garnet, för de sa att det inte skulle räcka annars. Så jag funderar på att göra vantar också.

/maria/

1 kommentar:

  1. Vilken underbar present till lilla bebisen! Jättefina små saker. Och vilket härligt lammskinn!

    SvaraRadera