måndag 9 mars 2009

Nu är jag faktiskt rätt stolt!


Det här garnet blev underbart i färgerna - vad gäller själva spinningen och tvinningen så behöver vi kanske inte prata så mycket om det...
Men färgerna!
Och garnet blev i alla fall väldigt mjukt!


Av allt detta spinnande - 200 g mångfärgat garn under gårdagen - har jag faktiskt lärt mig en del om att spinna lite jämnare. Så här ser min gråa gotlandsull ut på spolen:

Den ska tvinnas samman till tvåtrådigt och ingå i min tröja, som nu får vänta ett tag med att bli klar. Först ska jag sticka till Anna i det nya garnet!

Vad jag tycker är svårt är att tvinna jämnt och fint. Det färgade garnet ville ibland inte tvinna ihop sig alls nästan - kanske blev det för mycket på spolen?  


/maria/

3 kommentarer:

  1. Oj vad det händer hos er!!!! Vilken underbar spinnrock! Jag vill också ha!!! Jättefint garn på spolen. Du kommer att bli proffs på det där tror jag.

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte, men jag har också haft lite problem med att få tvinningen snygg och jämn, men jag tror det beror på att jag inte tvinnat singlarna tillräckligt. Det gick bättre senaste gången och då tänkte jag extra mycket på det. Färgerna är helt underbara, sådana man blir glad av.

    SvaraRadera
  3. jag förstår inte så mkt, men kul att se ibland iaf. :)

    SvaraRadera