måndag 2 februari 2009

Spinnträff i Uppsala

var jag på igår. Drygt 20 spinnerskor  i Hemslöjdens lokal mitt i Uppsala.  Vi spann, en del hade spinnrockar med sig - tänk vad fina de där moderna, höga spinnrockarna är ändå! och andra, som jag, sländor.  Jag lärde mig massor av att bara titta på, fick en massa tips och blev faktiskt bättre på att göra tunt garn under dagen. Dessutom fick jag med mig en hel kasse Alundafårull hem!


Den uppmärksamma ser min svarta linnekjol och mina svarta kängor på en av bilderna.

Jag fick också prova den här fiffiga lilla saken:  http://spinspiration.se/?showtype=slovr&main=spinsp

Den var fantastiskt rolig att spinna på. En sån vill jag ha!

Så idag har jag börjat på ett par hemspunna raggsockor i tvåtrådigt garn från Gotlandsfår (Fannys säck från Värskäl).

Bild kommer senare!

/maria/

1 kommentar:

  1. Jodå, jag såg dig allt! Vad roligt det låter. Jag ser fram emot att se dina hemspunna-stickade raggsockor! Nu blir jag sugen på att sticka något av mitt hemspunna...

    J.

    SvaraRadera