söndag 1 februari 2009

Imorgon ska jag åka långt. Vi ska åka bil, och vi har köpt en ny bilstol till Frode som annars avskyr att åka bil, så förhoppningsvis ska han vara ganska nöjd under resan imorgon och jag kan sticka hela vägen. Nåja, en del av den i alla fall. Jag ska sticka på Lukas strumpor som jag börjat på, ett par sockor i självrandande fabel. Inte mitt favoritgarn, men det är lite syntet i och då håller de bättre. Jag har liksom nästan gett upp att sticka helyllestrumpor. De går sönder alldeles för fort i det här huset. Jag har tänkt på att sticka en liten inomhuskofta till Frode också. Jag har lust att sticka något till honom, och jag tror att en kofta blir bra. Men något mönster hittar jag inte så jag stickar på fri hand så får vi se vad det blir.

J.

1 kommentar:

  1. Hoppas han är nöjd i nya stolen. Så du slipper få ryggskott och nackspärr och...
    Kommer du ihåg den där rätstickade koftan jag gjorde till anna, där man börjar i ena framkanten och sen stickar allt i ett stycke med ett rundat ok av minskningar rumtom livet? Den är fin tycker jag.
    Men vad du än gör blir fint, som vanligt!

    maria

    SvaraRadera