torsdag 15 januari 2009

Jag har stickångest. Jag har inte ro att slutföra just nånting. Jag börjar på ett projekt och sen tröttnar jag, repar upp och börjar på något annat. Just nu har jag börjat på långa sockor till Frode. Om de blir klara så är de tänkta att räcka långt upp på låren och hålla honom varm när han springer utan byxor i kalla huset.

Förresten så har jag ÄNTLIGEN hittat lösningen på alla avbrutna strumpstickor som går av när jag har stickningen med mig överallt. Jag har köpt ett (dyrt men ruskigt fint )strumpstickningsfodral från Deisy Design. Jag vet inte hur många stickor jag har haft av när jag suttit på dem på bussen. Av mina fina ebenholtsstickor återstår tre av fem, och dessa har gått av en gång och jag har filat till spetsarna... Nu hoppas jag kunna hålla mina rosenträstickor hela i alla fall.
J.

2 kommentarer:

  1. Jag ska kolla in det där fodralet. Fast egentligen har jag inte samma behov av det, jag stickar så sällan när jag kör bil... åker ju aldrig buss numera.
    Jag har också en massa projekt på gång. Stickar några varv på varje och hoppas att något nån gång ska bli klart. Dessutom har jag en hel del projekt till som jag bara väntar på att jag ska börja på. Stickstress! Fast det är mest kul.

    Maria

    SvaraRadera
  2. Annars så gjorde jag ett fodral, innan jag bestämde mig för att köpa det där i alla fall. Någon kan ju få titta på det...

    SvaraRadera